Matowanie samotnego Króla przy pomocy samego Hetmana
nie jest możliwe.
Odbywa się to w trzech etapach. 1. Ograniczaj Hetmanem Króla przeciwnika spychając go ku brzegowi szachownicy.
2. Zamknij Króla w momencie w
którym znajdzie się on na skraju szachownicy.
3. Sprowadź do pomocy swojego Króla.
przykładowa pozycja
1. Hb7-b3
biały Hetman kolejnymi posunięciami ogranicza czarnego
Króla
Czarne starają się jak najdłużej utrzymać swojego
Króla blisko
centrum
2. ...
Kc5-d4
Kolejnymi posunięciami białe realizuja plan spychania czarnych
3. ...
Kd4-d5
Po kilku posunięciach zmniejszyła się swoboda ruchów czarnego Króla
7. ...
Kf4-g3
Ważny moment. Czarny Król musi stanąć na skraju szachownicy
9. ...
Kg4-h3
Czarny Król został zamknięty na linii h
10. ...
Kh3-h4
Biały Król włącza się do gry. Zapamiętaj ten sposób "pościgu".
11. ...
Kh4-h3
Czarne wykonują ostatni ruch.
MAT
|
||||||||||||||||||||||||||||