+ przeciwko

 

                Matowanie samotnego Króla przy pomocy samego dwóch Wież jest bardzo proste.
                W większości przypadków  Wieże matują same,  bez pomocy własnego Króla.

                Króla przeciwnika należy zepchnąć na skraj szachownicy.
                Współpraca Wież polega na tym, że jedna Wieża daje szacha Królowi a druga odcina możliwość ucieczki.

 

 

                                                              przykład:










                                                             Czarny Król stoi w centrum.
                                                             Białe powinny zadecydować do którego brzegu szachownicy będą spychać Króla.
                                                             W naszym przykładzie Wieża c1 już spełnia swoje zadanie.
                                                             Kontrolując całą linię c wytyczyliśmy pierwszą granicę.
                                                             Białe będą spychać czarnego Króla ku linii h.

                                                             1.   Wa1-a8        Kd4-d3
                                                             2.   Wa8-d8+










                                                             Typowy manewr.
                                                             Wieża d8 atakuje Króla a Wieża c1 odcina mu drogę ucieczki.

                                                             2.  ...       Kd3-e2 










                                                             Czarne odebrały białej Wieży pole e1.

                                                             3.   Wc1-c7        Ke2-e3










                                                             4.   Wc7-e7+










                                                             Wieża e7 szachuje  a  Wieża d8 odcina Króla

                                                             4.   ...                 Ke3-f4
                                                             5.   Wd8-f8+










                                                             5.   ...                 Kf4-g5
                                                             6.   We7-g7+     Kg5-h6










                                                             Król atakuje Wieżę

                                                             7.   Wg7-g1
                                                             Grozi MAT  po ruchu Wh8










                                                             7.   ...                 Kh6-h7










                                                             8.   Wf8-f2         Kh7-h6










 

 










                                                            9.   Wf2-h2   MAT

 

 

 

 

Powrót do działu SZKÓŁKA Powrót