Zadania 1-20

 

białe zaczynają i wygrywają

1.







2.







3.







4.







5.







6.







7.







8.







9.







10.







11.







12.







13.







14.







15.







16.







17.







18.







19.







20.







r o z w i ą z a n i a

 

Powrót do działu SZKÓŁKA Powrót

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

r o z w i ą z a n i a

1.  1.Wxd6!  Wxd6  2.He5  i białe wygrywają  (grozi  3.Hxd6  i  3.Hxg7 mat)

2.  1.Sxe4  Sxf3+  2.Hxf3  Hxf3  3.Sf6++  Kd8  4.We8 mat

3.  1.Hh6  Wxg3  2.Gg6!! Rxg6  3.fxg6  fxg6  4.Hxf8 mat

4. 1.Wh8+  Kf7  2.Hxg7+!  Kxg7  3.Wh7 mat

5.  1.Hxf8+  Hxf8  2.Wxh7 mat

6.  1.Sxg5+  hxg5  2.Hxg5  Se8  3.Wd6!  z  wygraną

7.  1.Sf6+ Kf7  2.Hxg7+!  Kxg7  3.Se8+  z  wygraną

8.  1.Gxa6  Wxa6  2.Hd3 i białe wygrywają figurę wieżę lub skoczka

9.  1.Wxc6+  bxc6  2.Hxc6+  i  3.Hxa8

10.  1.Se4!!  Ge8  (1...Wxh5  2.Wxd7+  Kxd7  3.Sxf6+)  2.Gg5!  i białe  wygrywają

11.  1.Hxc5!  dxc5  2.Wxc7+  Kb8  3.Wxg7+  Kc8  4.Rxg6 i białe uzyskują wystarczającą przewagę

12.  1.Wxg7+ z wygraną  (1...Kxg7  2.Gxf6+ ze zdobyciem hetmana,   lub  1...Kf8  2.Hg4 z szybkim matem)

13.  1.Sxh7!  Kxh7  2.Wh5+  Kg7  (po 2...Kg8  3.Hxg6+ z wygraną)  3.Ge5+  f6  4.Wg5! z wygraną

14.  1.Hh4!  Gd7  2.Wxf6!  Hxf6  3.d6+  z wygraną białych

15.  1.He4! z wygraną  (grozi mat na h7 i bicie gońca na e7)

16.  1.f6!  gxf6  (1...Sxf6  2.Hb8+)  2.Gxd7  Wxd7  3.Hg4+  i Hxd7 ze zdobyciem wieży

17.  1.Wh8+  Kxh8  2.e6+  i białe zdobywają hetmana

18.  1.Wxe6  Hxe6  2.Gxd5 z wygraną

19.  1.Se5+  Ke6  2.Hg8+  i białe zdobywają hetmana

20.  1.f3 !!   Hxf3  2.Hd1! z wygraną (grozi Wh2+ i zdobyciem czarnego hetmana)

 

Powrót do działu SZKÓŁKA Powrót